ŠKOLNÍ ZRALOST A PŘIPRAVENOST

V poslední době se můžeme setkat s názvy školní zralost a školní připravenost. Oba termíny se někdy překrývají, pod každým se ale skrývá něco jiného. Náplní obou je zjištění, zda je dítě připraveno na nároky školy po všech stránkách. O školní připravenosti hovoříme v souvislosti s výchovou a vlivem vnějšího prostředí, které vývoj předškoláka ovlivňují. Jde tedy o oblast sociálních zkušeností. Pozorujeme řeč dítěte, sledujeme ho při hře, při záměrné  i nezáměrné činnosti. Mapujeme jeho chování, samostatnost, sebeobsluhu, aktivitu  a také jeho emoční prožívání. Do připravenosti spadá také motorická oblast, grafomotorika.

Pod pojmem školní zralost se skrývají vnitřní vývojové předpoklady, které se vztahují k funkcím závislým na zrání. Dozrává centrální nervová soustava, čímž se zlepšuje odolnost jedince při zátěži, snižuje se emoční labilita a rozvíjí se soustředění. CNS ovlivňuje například lateralitu, motorickou a senzomotorickou koordinaci a zrakovou a sluchovou percepci. Zralost CNS je tedy pro bezproblémový nástup do základní školy nezbytná.

Neurodidaktik im Schulunterricht: Was du wissen solltest  Die Neurodidaktik entwickelt unter Berücksichtigung neurowissenschaftlicher Erkenntnisse neue pädagogische und didaktische Konzepte für den Schulunterricht

Zdroj : Pinterest

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT TAKÉ:

PF 2025

Moji milí, blíží se konec roku, a tak bych vám chtěla poděkovat za vaši přízeň, podporu, milá slova. Přeji vám příjemné prožití...

číst více

NOVÝ PROPAGAČNÍ LETÁK

KONEČNĚ JE VENKU Ahoj všem, po dlouhé době konečně spatřil světlo světa můj nový letáček. Přiznám se, že cesta to byla opravdu...

číst více